2017Genel

CMT-Stuttgart Fuarı

138views

CMT STUTTGART, F.RE.E MÜNİH VE FERİE FOR ALLE HERNİNG
FUARLARI SONUÇ RAPORU
Didim Turizm Altyapı Hizmet Birliği 14 – 22. OCAK 2017 ALMANYA CMT Stuttgart, 22-26 ŞUBAT 2017 ALMANYA F.REE Münih VE 24 – 26 DANİMARKA Ferie For Alle Herning fuarlarına katıldı. Fuarlarda Didim’i Birlik Danışmanı Tayyar Cengiz temsil etti. Fuarlar sonrası bir açıklama yapan Cengiz şunları belirtti.
DİTAB olarak alınan izlenim şudur ki Ülkemiz 2017 yılındadada aynı sıkıntıları yaşamaya devam edecektir, Almanyadaki Tur operatörleri 2017 yılı ile ilgili olarak bütün programlarını hazırlamış ve bitirmişler ve maalesef Türkiye tercih açısından Alman milleti için son sıralarda yer almaktadır. Her ne kadar Türkiye spesiyalisti olan Türk tur operatörleri Türkiye için ciddi çalışmalar yapsalarda onların gayreti Türkiye için yeterli olmayacaktır. Dolayısı ile bu yıl yine İspanya, Yunanistan ve özellikle bu yıl ciddi bir atılım içinde gördüğümüz Mısır içinde bulunduğumuz bu sıkıntıdan fazlası ile faydalanacaklardır. Ülke olarak acilen Turizm Politikamızın değiştirilerek Ülkeselden Yöresel tanıtıma geçilmeli ve herhangi bir yerde yaşanan olayın (İstanbul hariç ) aslında Turistik bölgelerimizden çok uzakta olduğu izlenimi ve algısı yaratılmalıdır. İskandinav ülkelerindeki bakış açısı Almanlar kadar katı olmasada sahip oldukları nüfusun Ülkemizi beslemeside beklenemez ancak turist çeşitliliği açısından kesinlikle üzerine düşülmesi gereken ülkelerdir.
Didim özeline bakacak olursak yine 2016 daki doluluklar yakalanacaktır ama nasılsa yatak kapasitemiz az bu nedenle yüksek dolulukları yakalamak kolay olacaktır anlayışından uzak durup, aksine daha çok tanıtım yapmak durumundayız, zira Didim in rakipleri Ülkemizin rakipleri gibi İspanya, Yunanistan veya Mısır dışında Ülkemiz içindeki diğer Turizm bölgeleridir, Bu bir güçler savaşıdır, karşılaştığımız her fuarda gerek turizm bölgeleri gerekse oteller arasında acımasızca bir rekabet yaşanmaktadır, herkes zaten az olan Turist pastasından en büyük payı alabilmenin mücadelesindedir, herhangi bir Antalya otelinin tek başına tanıtım için harcadıkları bizim Didim olarak harcadığımızın en az on katıdır, dolayısı ile tanıtıma önem vermek adına elele vererek ciddi çalışmalar yapılmalıdır. Didim 2-3 kişinin kişisel çalışma ve özverisi ile tanıtımı yapılacak kadar küçük bir yer değildir olmamalıdır, eğer Didim eğer bu sektörün içinde yer almaya devam etmek ve rakiplerinden geri kalmak istemiyor ise tanıtım atağına daha kararlı ve sağlam devam etmelidir, istikrar mutlaka başarıyı getirecektir.

Leave a Response