WTM 4-6 Kasım 2019 tarihleri arasında Londra’daki
ExCel Konferans Merkezinde 40. kez kapılarını açtı. Fuara
dünyanın dört bir yanından seyahat tedarikçileri, tur operatörleri, medya, seyahat teknolojisi sağlayıcıları ve seyahat
teknolojisi alıcıları başta olmak üzere 182 ülkeden yaklaşık
5000 stant katılımcısı ve 60000 ziyaretçi katılım gösterdi.
Fuarın ilk gününün profesyonel katılımcılara ait olması
nedeni ile stantlar oldukça sakin fuar iki ve üçüncü günde
genel ziyarete açılmasıyla birlikte bütün ülke stantlarında
ciddi kalabalık gözlemlendi.
Hemen sezon ardı olması ve aynı sezonun en can alıcı olayı;
Thomas Cook firmasının ardında ciddi borçlar bırakarak faaliyetini durdurması nedeni ile neredeyse bütün ülke stantlarının en çok konuşulan
konusu oldu. Ülkemiz standında da her ne kadar Didim bu olaydan etkilenmemiş olsa da diğer bölgelerdeki bugüne dek fuarlarda görmeye
alışkın olmadığımız birçok otelcinin de soran gözlerle başlarına gelen
bu durumdan nasıl en az zarar ile sıyrılabileceklerinin arayışı içinde
oldukları gözlerden kaçmadı. Elbette bu durum bir kez daha Online ile
Offline tur operatörlüğü arasındaki farkın sorgulanmasına, klasik tur
operatörlüğünün ne kadar daha tahtını koruyabileceği, teknolojiyi arkasına alarak hızla büyüyen online (yeni nesil tur operatörlüğü) tur operatörlüğünün ise ne kadar güvenilir olabileceği sorularını akla getirdi.
İkinci gün Turizm Bakanı sayın Mehmet Ersoy stantları ziyareti esnasında bu konular ayak üstü kendisi ile konuşulmaya çalışılsa da gerek zaman darlığı gerekse sayın bakanın “biz de hala üzerinde
çalışıyoruz” diyebildiği bir ortamda yukarda bahsettiğimiz konular akıllarda hala netleşemedi.
Kısacası 2020 yılında İngiliz pazarı
önemli bir tur operatörünün yokluğu,
ulaşım bedellerinin geçtiğimiz yıla oranla artması nedeni ve yukarıda bahsettiğimiz yeni düzenlemeler nedeni
ile daralma yaşamaması umudu ile…